Hij voetbalt zelf niet meer, maar houdt nog wel veel van het spelletje. “Ook zijn veel van onze klanten (Carwash Ermelo, red.) lid van één van de lokale clubs”, aldus ondernemer Samir Achrak. Omdat er door de coronapandemie lange tijd niet gespeeld kon worden, bedacht Achrak een leuke actie om de clubs financieel te ondersteunen. Een actie die in totaal 5300 euro heeft opgebracht.
Achrak bestelde voor elke club (DVS’33, VVOG, FC Horst, Zwart-Wit en EFC’58) 500 shirts. DVS’33 is de enige club waarvan alle shirts zijn uitgegeven. “Maar de verschillen waren klein”, zegt Achrak. DVS’33 kreeg in totaal 1250 euro in de clubkas. VVOG volgde met 1150 euro, FC Horst kreeg er 1000 euro bij, Zwart-Wit 975 euro en EFC’58 ontving 925 euro van de Ermelose ondernemer.“We hebben verfrissende geurshirts laten maken, een soort geurboompje, maar dan in de vorm van een t-shirt met het logo en de kleuren van de voetbalclub er op. Bij het wasprogramma van vijftien euro, kreeg de klant een geurshirt naar keuze en ging er 2,50 euro naar de club.”
Achrak merkte dat de actie aansloeg. “Er kwamen veel mensen op af, leden, maar ook ouders van leden. Aan sommigen zag je dat het ze echt om de club ging, anderen spaarden ze gewoon alle vijf.” Of de actie voor herhaling vatbaar is? “Jazeker, maar dan vooral omdat het leuk is, voor het extraatje voor de club. Deze actie was vooral bedoeld om de clubs in deze moeilijke Coronatijd financieel een beetje te steunen.”