Ermelose en Harderwijkse ondernemers werken samen aan een nieuwe marketingtool. Een Nederlandse start-up heeft volop geïnvesteerd in een nieuwe marketingtool, waarbij de start-up koos voor een Nederlandse ontwikkelaar in plaats van een buitenlandse partij.
Zo werkten de ondernemers uit Ermelo samen met een bedrijf uit Harderwijk, dat leidde tot een product dat al snel onderdeel werd van het Nederlandse marketinglandschap.
Nieuw Nederlands software label
LeadBot is een nieuwe tool bedacht en ontwikkeld door Nederlandse ondernemers. De tool zorgt voor een prettige website ervaring voor consumenten en zakelijke gebruikers en helpt anderzijds marketeers met het verhogen van resultaat vanuit websites. LeadBot begroet de websitebezoeker, laat de belangrijkste knoppen van de website zien en verlaagt de drempel om contact op te nemen.
Vliegende start
Na twee jaar van ontwikkelen is de tool afgelopen jaar op de markt gekomen. LeadBot is ontwikkeld door de ervaringen van digital marketeers, voor marketeers en website-eigenaren. De eigenaren van LeadBot hebben al een tweetal marketingbureaus en weten daardoor exact wat er speelt in de wereld van consultancy en marketing. In de eerste maanden sloten ruim honderd marketingbureaus uit heel Nederland zich aan als partner. Een vliegende start waar de eigenaren niet van hadden durven dromen.
Samenwerking met Harderwijkse organisatie
Waar veel organisaties hun software laten ontwikkelen in regio’s als India, Latijns Amerika en het Oostblok, kozen de Ermelose ondernemers ervoor om het dichter bij huis te zoeken. Paul Leune, mede-eigenaar van LeadBot legt uit waarom: ‘’Wij hadden met LeadBot een heel specifieke visie, want een tool ontwikkelen voor de doelgroep marketeers en ondernemers, dat komt heel nauw. Daarvoor is een goede samenwerking van groot belang, zodat de visie op product en de technische kennis samenkomt. Daarom kozen we voor een directe, vaak fysieke samenwerking met Index uit Harderwijk en kozen we dus voor een Nederlandse partij.’’ Dat dit zijn vruchten afwierp is duidelijk door de eerste reacties en successen. De tool wordt dagelijks meer dan 100.000 keer weergegeven en elke dag sluiten er nieuwe websites aan.
Over LeadBot
LeadBot heeft een vijftal eigenaren. Paul Leune, Willeke Stam, Jeroen Bos en Lammert Heek zijn tevens eigenaren van Buro Aangenaam en LeadLogic. Marijke van den Berg complementeert het vijftal, na eerdere ervaringen in de wereld van marketingsoftware. De twee marketingbureaus zijn samen met LeadBot gevestigd in Ermelo en Amersfoort.
Ambitie
Dat de mensen achter LeadBot een grote ambitie hebben, steken ze niet onder stoelen of banken. Lammert Heek, mede-eigenaar, vertelt over de ambitie: ‘’Er zijn alleen in Nederland al 2,2 miljoen bedrijven. Dat zijn samen heel veel websites die meer resultaat kunnen opleveren door de inzet van LeadBot. We hebben onze tool zo doorontwikkeld dat het staat als een huis en nu gaan we met onze unieke tool eerst de Nederlandse en daarna de buitenlandse markt veroveren.’’
www.leadbot.nl